Hva er perler - de kan være vakre, verdifulle, skjeldne, kostbare, små eller store! Før trodde man perler var engletårer som hadde falt ned... Mine Perler er alle mine kjære, Lofoten og ellers alle små og store ting som opptar meg i hverdagen. VELKOMMEN PÅ BESØK!

torsdag 7. april 2011

Hvor mye veide jeg......

Hallo, på denne bloggen var det virkelig tørke!?
Tross det er det full fart som vanlig. Jeg ble gressenke tirdag denne uken, min kjære seiler fra Bergen til Henningsvær. Hjemme sitter jeg med hage og utearbeide, ja ja, jeg har hørt det må bli "by-gave" av slikt ;))

Da vi ryddet huset etter mormor fikke jeg en del gammelt sølv som jeg nå har pusset og satt frem som et koselig smykke!


Det står jeg var 47 cm og veide: 9 mrk. Da er spørsmålet - hvor mye veide jeg?

Skjeen det står "Martin" på var min morfars skje, den er det nok spist mye god mat med? Det var litt vanskelig å ta foto ettersom mitt ceriserosa kamera ga gjenskinn i nypusset sølv..


Ha en fin torsdag, tenk snart er det helg igjen, jippi ;)))))

5 kommentarer:

  1. Hei Lillian.
    Så koselig å se deg her igjen.
    Nydelig smykke av gammelt , nypusset sølv :)
    Jeg trodde at 4 mrk var 1 kg ?
    Da har du vært 2250g, stemmer ikke det ?
    Gressenke er jeg også, men min mann er i Tanzania og der skal han være i 4 uker.
    Ha en fin dag og kos deg med hagearbeid .
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  2. Hei Ingunn, koselig da!!!
    Det stemmer det vettu, jeg var ikke helt sikker så jeg måtte spørre min mor :)

    4 uker, ja da er du også alenne om hagen, har hørt rykter om nye blomsterbed?

    Klem tilbake :)

    SvarSlett
  3. Nydelig blogg.
    Det er en award til deg på bloggen min.

    SvarSlett
  4. Får gode ideer av bloggen din, så det er godt du er her igjen.
    1 mark pleide å være 250 gram. En hel del varer ble solgt i merker før i tiden, smør, kaffe og andre lekkerheter, men det er en stund siden jeg har hørt det nå.
    Sølvskjeer som pynt, det vil jeg prøve å få til.
    Klem og hilsen fra Sissel

    SvarSlett
  5. Så koselig med arvesølv! Og så koseøig å se litt liv i bloggen din igjen;). E gressenke her også, men forhåpentøigvis bare frem til onsdag. Fire uker av gangen holder;).

    Du har forresten en award som ligger og venter på deg i bloggen min;).

    Riktig god helg til deg!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for alle kommentarer og muligheten til å bli bedre kjent med dere!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails