Hva er perler - de kan være vakre, verdifulle, skjeldne, kostbare, små eller store! Før trodde man perler var engletårer som hadde falt ned... Mine Perler er alle mine kjære, Lofoten og ellers alle små og store ting som opptar meg i hverdagen. VELKOMMEN PÅ BESØK!

søndag 25. mars 2012

Den Store Vaffeldagen / Brennevinsdagen...

Perlemor startet dagen med vaffelfrokost, nam nam.
Nå skal det sies at vaflene kun inneholder grovt mel og er uten sukker. Med frukt ble det neste 5 om dagen, det er vel ikke så ille!? Vi stilte klokken frem til sommertid i natt slik at det er en feiring av den kommende sommer også.
"Den Store Brennevinsdagen" er et Lofot-fiske-begrep. Fra gammelt hadde fiskerne nå fått lønn og feiret fiske. Jeg vurderte å ha cocnac i vaffelrøren og Baileys i kremen for på den måten å slå to fluer i en smekk ;)

1 kommentar:

  1. Å, det så deilig ut! Blir ingen vafler her i dag. Laks til middag, så jeg skulle nok ha hatt jordbær;)

    Klem fra Eli:)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for alle kommentarer og muligheten til å bli bedre kjent med dere!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails