Hva er perler - de kan være vakre, verdifulle, skjeldne, kostbare, små eller store! Før trodde man perler var engletårer som hadde falt ned... Mine Perler er alle mine kjære, Lofoten og ellers alle små og store ting som opptar meg i hverdagen. VELKOMMEN PÅ BESØK!

onsdag 29. september 2010

Skromparbænk ;)

I helgen som var sto jeg tidlig opp for å nyte det fine været, faktisk var det  varmt! Kanskje den siste mulighet for å drikke morgenkaffe ute. Jeg satt og så på at fiskerne dro ut, det var så koselig - jeg ville bare nyte stemingen og gjemme den i hjertet!



Det er ikke mange som vet hva en "Skromparbænk" er!? Ikke her hos oss heller. Antar at det er et eldre ord, kanskje for regionen her i vest-Lofoten. Men å skompe betyr å skryte eller lyve.
Altså er dette en juge-benk!
Skrova har sin "Millionærbænk", og her i havna hos oss ble det fleipa med at vi burde ha en Skromparbænk!
Som sagt så gjort,  min kjære snekret - og jeg malte *ler*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er veldig glad for alle kommentarer og muligheten til å bli bedre kjent med dere!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails