Hva er perler - de kan være vakre, verdifulle, skjeldne, kostbare, små eller store! Før trodde man perler var engletårer som hadde falt ned... Mine Perler er alle mine kjære, Lofoten og ellers alle små og store ting som opptar meg i hverdagen. VELKOMMEN PÅ BESØK!

tirsdag 26. januar 2010

Mens vi venter på "Ask"....

I følge kilder (les værmeldingen) får vi sterk storm som skal slå inn i dag/kveld. Ute har vi sikret løse gjenstander og vi har ryddet på byggeplassen. Jeg tenker med gru på hva som ellers kan komme flygende gjennom fronten på huset som i sin helhet er glass!

Mens vi venter, hva er vel bedre enn å brygge store gode krus med varm sjokolade, kanskje med litt syndig krem, mmmmm



Denne oppskriften er helt uimotsåelig:
Til 2 pers:
  • 4 dl melk
  • 1 dl fløte
  • kokesjokolade, mengde etter eget ønske
  • 1 klype malt kanel
  • 1 klype malt kardemomme
  • 1 klype malt ingefær
  • 1 klype malt nellik
Varm opp melk, fløte, sjokolade og krydder til kokepunktet og server!

Jeg elsker sjokolade, både i fast og flytende form! Enkelte vil ha det til at sjokolade demper kjærlighetssorg og at sjokoladespisere lever lenger.... jeg håper dere ikke har kjærlighetssorg, men at mørk sjokolade inneholder sunne flavonoider vet vi, ikke minst blir vi glade og tilfreds, sånn er det bare ;))

8 kommentarer:

  1. Hei

    Nydelig blogg:-)
    Ja det skulle visst komme en storm hit til nirdvestlandet også, men har ikke vært her så langt !!
    Heldigvis;-)
    Ha en fin dag
    Kristin

    SvarSlett
  2. Til og med jeg som ikke er spesielt glad i sjokolade ble fristet av både bildet og oppskriften!

    Ha en flott tirsdag!

    klem, camilla jin

    SvarSlett
  3. Hørtes fristende ut ;) Er det pulsvanter du har på ? de var også fine !!
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  4. Hei på deg,ja den koppen fikk jeg lyst på;))
    skal prøve den oppskriften ;))
    Her i sør er det idag varmegrader,men skal bli kallere igjen...
    så koselig blogg,så flink du er til å sy;))
    kommer tilbake til deg
    vinterklem fra meg ;))

    SvarSlett
  5. Heisan Lillian. Koselig at du tittet innom meg. God idè det med kvantum`s rabatten, er med på den ;))) Flott blogg du har, kjempelekkert med de perlene på sidene. Jeg har også lyst på "pynt" på sidene men får det liksom ikke til. Det står så enkelt forklart og jeg har gjort det noen ganger men noe blir galt. Kansje man må ha mal med tre kolonner??? Jeg har jo bare den vanlige. Tørr ikke å rote det til med tre kolonner når jeg ikke har helt peiling på akkurat det, er redd for å slette hele greia. Mange ting kan jeg vel si jeg er god på men men når det gjelder utformingen på bloggen så stopper det litt opp...men nok om det =) Kakao...mmm fikk lyst på en kopp nå, men siden jeg har satt en brød deig så har jeg nok med å lage den foreløpig...og å titte på blogger =) Fine hjerter du har laget, henger meg på som følger her. Ha en fin dag. Klem

    SvarSlett
  6. Mmmmm, ja dette så deilig ut :)
    Så på nyhetene i går, at *ASK* herjer i nord. Håper der slipper unna det verste da :)

    Ja, min kjære har god smak, hehe, skikkelig imponert for å si det sånn :O Og jeg steller godt for han vettu :)

    Ha en nydelig kveld:)
    Klem Tina

    SvarSlett
  7. Hvordan ble det med ASk? Hos oss har det blåst ille, jeg havna midt ute i veien på dagens første tur!! i skrivende stund ser jeg ikke ut av vinduet, et lag med snø/sludd dekker for:)
    Den sjokoladen så veeeldig god ut:)
    Ha en flotters kveld, klem fra meg:)

    SvarSlett
  8. Hei:)
    Takk for hyggelig helsing frå deg:)
    Skal bli mindre redigering på bilda da:)
    Bloggen din er kjempeflott:)
    Ønsker deg ein fin dag
    Klem Nina

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for alle kommentarer og muligheten til å bli bedre kjent med dere!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails