Hva er perler - de kan være vakre, verdifulle, skjeldne, kostbare, små eller store! Før trodde man perler var engletårer som hadde falt ned... Mine Perler er alle mine kjære, Lofoten og ellers alle små og store ting som opptar meg i hverdagen. VELKOMMEN PÅ BESØK!

fredag 23. september 2011

Kokossjokolade à la Bounty - uten sukker!

Ettersom det er helg synes jeg vi fortjener litt ekstra godt - ja det gjør vi ellers også, men denne opskriften er uten sukker og inneholder 70% sjokolade! Er ikke det sunt da?
Jeg hadde disse med på jobb og de slo veldig godt ann. Jeg har mine "forsøkskaniner" blant gode kolleger og naboer ettersom min kjære ikke er så begeistret for kaker og godter - mens jeg aldri har møtt en kallori jeg ikke liker!
Her følger bilder og oppskrift:

Ingredienser:

1 dl sukrin
50 g kokosfett
1 dl fløte
1 dl kokosmelk (gjerne økologisk kokosmelk fra Blue Dragon eller Santa Maria på grunn av deres lave karbohydratverdi)
200 g revet kokos
100 g sjokolade med høyt kakaoinnhold (over 70 prosent) Jeg lagde de nok litt mindre slik at jeg måtte ha 2 plater sjokolade.



Fremgangsmåte:
1. Smelt sukrin og kokosfett i en gryte.
2. Tilsett kokosmelk, fløte og kokos, og la det koke svakt.
3. Rør sammen alt og la deretter røren stå 1 time i kjøleskapet og hvile.
4. Form deigen til 12-14 kvadratliknende biter.
5. Sett bitene i fryseren og la dem hvile i 1 time.
6. Smelt sjokoladen forsiktig i mikrobølgeovnen.
7. Dypp kokosbitene i sjokoladen.
8. Sett i kjøleskapet for at bitene skal kjølne.Oppbevar dem også i kjøleskapet.

Nyt disse, de er gode å ha på lur i kjøleskapet, men veldig udrøye - GOD HELG ;)

3 kommentarer:

  1. Nam nam..
    For en godtegris på slanking er dette midt i blinken !
    Prøvde meg på en annen hjemmelaget sjokolade , men synes den ble veldig bitter på smak !
    Takk for oppskrift.
    God helg og klem til deg :)

    SvarSlett
  2. Takk for oppskriften. Dette så og hørtes såååå godt ut, at dette må prøves! Ha en toppers helg! Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  3. Jeg elsker kokos og alt søtt, men prøver nå å legge om til en livsstil med lavkarbo. Dette var midt i blinken for meg. Tusen takk for tipset:o)
    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for alle kommentarer og muligheten til å bli bedre kjent med dere!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails