Hva er perler - de kan være vakre, verdifulle, skjeldne, kostbare, små eller store! Før trodde man perler var engletårer som hadde falt ned... Mine Perler er alle mine kjære, Lofoten og ellers alle små og store ting som opptar meg i hverdagen. VELKOMMEN PÅ BESØK!

fredag 2. september 2011

Kreativ Lemonade

Tenk, vi er allerede startet på september! Jeg kjenner at behovet for litt fornyelse kommer sigende.
I første omgang tar jeg fatt på kjøkkenet - henger opp nye gardiner og rydder på benker.
I den forbindelse kom jeg på at jeg hadde to fine flasker stående og at de burde bli "født på ny" ....

Her er resultatet:

Etikettene er skrevet ut fra nettet. Sitronlemonaden ble sinnsykt god, her følger oppskriften:
1 kopp sukker og 1 kopp vann kokes til sukkeret er oppløst.
Ingen fancy elktrisk presse hos meg, jeg fant frem den gamle gode:


1 kopp silet sitron (du trenger mellom 4 - 6 sitroner) helles i sukkerlaken.

Til slutt tilsettes 3-4 kopper vann. Avkjøles i kjøleskap og serveres med sitronskiver og isbiter!
Denne gang lagde jeg lemonade mest med tanke for at flaskene være dekorative på benken!
God Helg fra meg i Lofoten ;)




2 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskriften! Det finnes ikke noe bedre enn kald limonade! Den må prøves;) Ha en toppers høstdag! Klem fra Eli:)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for alle kommentarer og muligheten til å bli bedre kjent med dere!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails