Hva er perler - de kan være vakre, verdifulle, skjeldne, kostbare, små eller store! Før trodde man perler var engletårer som hadde falt ned... Mine Perler er alle mine kjære, Lofoten og ellers alle små og store ting som opptar meg i hverdagen. VELKOMMEN PÅ BESØK!

mandag 24. oktober 2011

Sunt sjokoladepålegg :)

Helgen er over og det er mandag igjen! Det var ikke ute-vær i helgen, men det var mye vær ute for å si det slik.- Jeg fikk ikke vært ute og plukket mose til mosekuler, men jeg er evig optimist!

I stedet var jeg inne og laget sjokoladepålegg og bakte cupcakes i går. Pålegget hadde jeg oppå som fyll. Laget det av 86% sjokoladen til Freia - den er proppfull av antioksidanter slik at Perlemor kan spise med GOD samvittighet!


Nam nam , man kan også bruke sjokoladen som inneholder 70% kakao, den får da en litt søtere smak.

50 g mørk sjokolade med minimun 70% kakao
1 dl kremfløte
1 ss kokosolje
60 g smør
2 ts kakaopulver
1 ts Sukrin

  1. Smelt sjokoladen forsiktig i fløten.
  2. Pisk inn kokosolje (Cocosa), smørbiter, kakaopulver og Sukrin.
  3. Avkjøl og hell på små glass med lokk. Oppbevares i kjøleskap og er holdbart i minst 2 uker.

3 kommentarer:

  1. Har i Bergen har vi solsken. Så härligt! Det är vi inte riktigt vana vid... ;-)

    Chokladpålägg liker jag icke, men cupcakes går vädligt bra! :-)

    Ha en fortsatt fin tirsdag!

    SvarSlett
  2. Legg gjerne ut oppskriften takk:o)
    Det så veldig godt ut.
    Klem

    SvarSlett
  3. Lillian du er den mest kreative og flinke "Perlemor" jeg kjenner ;-)

    Jonni

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for alle kommentarer og muligheten til å bli bedre kjent med dere!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails