Hva er perler - de kan være vakre, verdifulle, skjeldne, kostbare, små eller store! Før trodde man perler var engletårer som hadde falt ned... Mine Perler er alle mine kjære, Lofoten og ellers alle små og store ting som opptar meg i hverdagen. VELKOMMEN PÅ BESØK!

fredag 20. august 2010

Markens grøde

Endelig ♥fredag♥  Jeg blir mer trøtt for hver morgen som går og i dag trodde jeg ikke jeg skulle komme meg opp...
Tanken på en lang deilig helg i vente var det eneste som lokket :) Kanskje ikke det eneste, for regner med at jeg blir rimelig populær på jobb i dag med nysteekte bringebærmuffins!?




Jeg har vært på "Selvplukk" på Rema 1000. Kjøpte 12 kurver og det ble både desserter, syltetøy med frysepulver, singelfrossen, mye rett fra kurven til magen og til slutt:

Bringebærmuffins med hvit sjokolade og kokos!


♥ God Hælg ♥

Oppskrift på oppfordring:

1 egg
50 gr. smør
2,5 dl melk
150 g sukker
300 g hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 ss kokos
100 g hvit sjokolade
100 g bringebær

Smelt smør og bland med melken. Pisk egg og sukker. Bland bringebær med 1 ss av hvetemelet noe som forhindrer at de synker til bunns i formene under steking. Sikt sammen og ha i alt det tørre. Rør deretter inn kokos og hakket hvit sjokolade. Vend forsiktig inn brinebærene til slutt. Pynt ved å stikke 1 bringebær på toppen av hver muffins og dryss over litt kokos.
Stek midt i ovnen ved 200 gr i ca 25 min. De blir finest ved bruk av store ferske bær men frosne bær kan selvfølgelig også brukes. Gir ca 12 små muffins, dobble gjerne, nam nam.....

- LYKKE TIL-

4 kommentarer:

  1. Disse så kjempegode ut.
    Håper du vil dele oppskriften med oss:)

    SvarSlett
  2. Hei, koselig du likte bildet SOL, her kommer oppskriften - og, JA de smaker himmelsk!!!

    God helg med klem fra Lillian :)

    SvarSlett
  3. Nam, nam, dette så godt ut! Vi har en del bringebær i hagen, så jeg har faktisk tenkt på at jeg skulle lage bringebærmuffins. Fikk jo veldig lyst etter dette:-) Tusen takk for at du deler oppskriften med oss, og tusen takk for koselig kommentar, snille du!

    Tenker på det hver gang jeg er her inne,men glemmer å si det; synes det bildet av deg er så utroligfint - du er en virkelig flott dame!

    Ønsker deg en riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Det så virkelig godt ut, blir inspirert til å bake.
    Og bringebær smaker så godt.

    Ønsker deg en herlig helg!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for alle kommentarer og muligheten til å bli bedre kjent med dere!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails